الهام ندیمی

الهام ندیمی

 احسان مشکلانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان با اشاره به جایگاه ویژه کمیته تخصصی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انرژی، از تلاش‌های مجموعه روابط عمومی‌های حوزه انرژی استان در عرصه فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه شرایط عادی و شرایط بحرانی اقتضائات متفاوتی در حوزه ارتباطات و رسانه دارند، اظهار داشت: همان‌گونه که مدیریت بحران نیازمند دانش، مهارت و آمادگی ویژه است، اطلاع‌رسانی در شرایط بحرانی نیز باید توسط افراد آموزش‌دیده و آشنا به اصول حرفه‌ای این حوزه انجام شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان افزود: فعالان رسانه‌ای حوزه انرژی باید علاوه بر مهارت‌های متعارف خبرنویسی و گزارش‌نویسی، با مفاهیم تخصصی انرژی، مدیریت بحران، شیوه‌های اقناع افکار عمومی و نحوه اطلاع‌رسانی در شرایط حساس نیز آشنا باشند تا بتوانند در مواقع ضروری نقش مؤثری در آرامش‌بخشی به جامعه ایفا کنند.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی گفت: تشکیل دوره‌های کاربردی خبر در شرایط بحران با حضور اساتید و فعالان حرفه‌ای رسانه، می‌تواند زمینه ارتقای کیفیت تولید محتوا و تربیت خبرنگاران تخصصی حوزه انرژی و مدیریت بحران را فراهم سازد.

مشکلانی همچنین بر اهمیت مستندسازی رویدادها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: ثبت و روایت حرفه‌ای تجربیات، اقدامات و رخدادهای مهم می‌تواند به انتقال دانش، ارتقای آمادگی و بهره‌گیری از تجربیات موفق در آینده کمک کند.

 

 

منتشرشده در اقتصادی

سردار دکتر منتظرالمهدی در ادامه یادداشت آورده است:

بی‌شک، غرض از تحمیل آشوب جنگ به مردم شریف ایران،  تضعیف اراده ملی و آسیب‌زدن به فرهنگ و هویت ایرانی بود؛ اما آنچه رقم خورد، چیزی جز سرافرازی ملت و ناکامی متجاوزان نبود؛ 
ایران نه‌تنها ایستاد، بلکه استوارتر از پیش، اقتدار و انسجام خود را به نمایش گذاشت.
تمدن ایران، ریشه در قرن‌ها پایداری دارد؛ این سرزمین در گذرگاه حوادث، بارها با تهدید و تهاجم روبه‌رو شده، اما هر بار با اتکاء به سرمایه انسانی، ایمان، همبستگی و غیرت ملی، از آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است. امروز نیز همان روحیه در کالبد جامعه جاری است؛ روحیه‌ای که اجازه نداد هیچ طوفانی پایه‌های هویت ایرانی را متزلزل سازد.
بی‌تردید، تداوم این شکوه، حاصل تصادف نیست؛ مرهون ایثار و فداکاری مردان و زنانی است که در میدان‌های نبرد و در عرصه مقاومت، از جان خود گذشتند تا امنیت و عزت این مرز و بوم پایدار بماند. 
ناگفته پیداست که نیروهای نظامی و انتظامی، در کنار مردم، با تقدیم شهیدان و مجروحان، نشان دادند که دفاع از ایران، یک مسئولیت همگانی و یک عهد تاریخی است.

اکنون که به برکت خون شهیدان، از فرماندهان و مدافعان امنیت تا شهروندانی که جان خویش را نثار کردند، این مرحله با پیروزی ملت ایران رو به پایان است، فصل تازه‌ای در تاریخ این سرزمین آغاز می‌شود؛ فصلی سرشار از امید، پیشرفت، امنیت پایدار و شکوفایی ملی.

در ایرانِ پسا‌جنگ، همدلی و انسجام، سرمایه اصلی ما خواهد بود. همان‌گونه که در روزهای دشوار کنار یکدیگر ایستادیم، در مسیر بازسازی، توسعه و ارتقای امنیت اجتماعی نیز همگام خواهیم ماند. 
آینده‌ای روشن در افق است؛ آینده‌ای که در آن رفاه عمومی، آرامش اجتماعی و اقتدار ملی، عینیت بیشتری خواهد یافت.

 پلیس همیشه هوشیار شما، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین، رویکردهای هوشمندانه و تعامل گسترده با شهروندان، همچون همیشه پاسدار امنیت و حافظ آرامش جامعه خواهد بود و با عزمی راسخ، از شکوه و اقتدار ایران عزیز صیانت خواهد کرد.

 

 

منتشرشده در اقتصادی

🔻مهم‌ترین اقدام شرکت در این حوزه، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه متمرکز پساب ذوب‌آهن اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازچرخانی آب در صنعت فولاد کشور است که با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و حدود یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انتقال و جمع‌آوری پساب اجرا شده است.

 

🔻این تصفیه‌خانه با ظرفیت ورودی ۸۵۰ مترمکعب در ساعت و ضریب بازیابی ۹۰ درصدی، سالانه حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب قابل استفاده تولید می‌کند که معادل ۷۶۵ مترمکعب در ساعت و ۱۸ هزار و ۳۶۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

 

🔻منابع تأمین پساب این تصفیه‌خانه شامل: فاضلاب شهری فولادشهر (حدود ۳۶۰ مترمکعب در ساعت)، فاضلاب شهری زرین‌شهر، پساب صنعتی ذوب‌آهن و فاضلاب بهداشتی و خدماتی شرکت می‌باشد.

 

🔻بهره‌برداری از این پروژه موجب شده است سالانه ۶.۷ میلیون مترمکعب آب بازیافتی جایگزین آب خام شود و برداشت آب از زاینده‌رود حدود ۴۰ درصد کاهش یابد.

 

🔻در حال حاضر مصرف آب کارخانه حدود ۲۳۰۰ مترمکعب در ساعت است. همچنین با توجه به ظرفیت اسمی ۳.۶ میلیون تن تولید چدن در سال، مصرف ویژه آب حدود ۵.۶ مترمکعب به ازای هر تن محصول برآورد می‌شود. با احتساب آب بازیافتی، میزان برداشت آب خام از منابع طبیعی به حدود ۱۳.۴۵ میلیون مترمکعب در سال کاهش یافته و شاخص برداشت آب خام به حدود ۳.۷ مترمکعب به ازای هر تن محصول رسیده است که بیانگر بهبود حدود ۳۴ درصدی این شاخص است.

 

🔻از مهم‌ترین دستاوردهای زیست‌محیطی این پروژه می‌توان به کاهش تخلیه پساب، کاهش خطر آلودگی آب‌های زیرزمینی و خاک، کاهش فشار بر منابع آبی حوضه زاینده‌رود و توسعه اقتصاد چرخشی آب در صنعت فولاد اشاره کرد.

 

🔻در ادامه این مسیر، پروژه‌های تکمیلی زیر نیز در دست اجرا است:

 

تبدیل برج‌های خنک‌کن تر نیروگاه هاربین به خشک با صرفه‌جویی سالانه یک میلیون و ۹۸۶ هزار مترمکعب آب

 

تبدیل برج‌های خنک‌کن نیروگاه روسی با صرفه‌جویی سالانه بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار مترمکعب آب و کاهش ۹۴ درصدی مصرف این بخش

 

احداث مخازن ذخیره آب صنعتی با ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب

 

احداث بند خاکی و مخزن ذخیره با ظرفیت حدود یک میلیون مترمکعب

 

مشارکت در پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان با سهم پیش‌بینی‌شده ۴۰ میلیون مترمکعب در سال

 

🔻هدف نهایی ذوب‌آهن اصفهان، تأمین بخش عمده نیاز آبی از طریق بازچرخانی، پساب و منابع آب پایدار و کاهش وابستگی به زاینده‌رود به حداقل ممکن است؛ رویکردی که ضمن تضمین پایداری تولید، الگویی برای مدیریت پایدار منابع آب در صنایع بزرگ کشور محسوب می‌شود.

منتشرشده در اقتصادی

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با قدردانی از فعالیت‌های کمیته تخصصی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انرژی، این کمیته را یکی از موفق‌ترین کمیته‌های تخصصی استان عنوان کرد.

 وی با اشاره به نقش مؤثر روابط عمومی‌ها در آگاهی‌بخشی عمومی اظهار داشت: بسیاری از چالش‌های موجود در حوزه انرژی و حتی سایر بخش‌ها، ریشه در پایین بودن بهره‌وری و کمبود آگاهی عمومی دارد و اطلاع‌رسانی صحیح می‌تواند نقش مهمی در اصلاح این روند ایفا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر ضرورت توسعه پویش‌های فرهنگی و آموزشی افزود: هر اندازه سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل انرژی، مدیریت مصرف و بهره‌وری افزایش یابد، همراهی جامعه با برنامه‌های اجرایی نیز بیشتر خواهد شد.

وی همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی مسئولانه در شرایط بحران تأکید کرد و گفت: در شرایط خاص و بحرانی، انتشار اخبار باید از مسیرهای رسمی و هماهنگ انجام شود تا ضمن حفظ آرامش جامعه، از انتشار شایعات و ایجاد نگرانی‌های غیرضروری جلوگیری شود.

شیشه‌فروش در پایان خواستار استمرار هم‌افزایی میان روابط عمومی‌های حوزه انرژی، رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شد و خاطرنشان کرد: ارتقای بهره‌وری، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و افزایش تاب‌آوری جامعه در برابر چالش‌های پیش‌رو، نیازمند همکاری مستمر همه بخش‌ها است.

 

 

منتشرشده در اقتصادی

به گزارش آلاچیق خبر به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، هشتمین نشست کمیته تخصصی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انرژی استان اصفهان به میزبانی شرکت گاز استان اصفهان و با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های حوزه انرژی، جمعی از فعالان رسانه‌ای و مدیران استانی برگزار شد.

ابراهیم محسنی هماگرانی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در این نشست با اشاره به شرایط حوزه انرژی کشور و ضرورت آمادگی برای دوره‌های اوج مصرف اظهار داشت: امروز اطلاع‌رسانی صحیح، اقناع افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به مردم، بخشی جدایی‌ناپذیر از فرآیند مدیریت انرژی محسوب می‌شود و روابط عمومی‌ها در این مسیر نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین واقعیت‌های حوزه انرژی برای افکار عمومی افزود: مردم باید در جریان شرایط تولید، انتقال و مصرف انرژی قرار گیرند تا بتوانند با آگاهی بیشتر در مسیر مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع انرژی مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین بر اهمیت مقابله با شایعات و انتشار اخبار غیرمستند در حوزه انرژی تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی دقیق، سریع و مبتنی بر واقعیت می‌تواند نقش مؤثری در افزایش اعتماد عمومی و همراهی مردم با برنامه‌های مدیریت مصرف ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی برای فصل سرد سال، ترویج فرهنگ مصرف بهینه و جلب مشارکت عمومی در مدیریت مصرف انرژی، نیازمند همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی است.

 

 

منتشرشده در اقتصادی

به گزارش آلاچیق خبر به نقل ازشرکت گاز استان اصفهان ، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان از مشارکت گسترده مشترکان استان در دومین دوره پویش ملی «نبض انرژی» خبر داد و گفت: آقای پژمان مصطفایی، از شهر اصفهان، در آیین پایانی این پویش به عنوان یکی از سه برنده جایزه یک میلیارد تومانی معرفی شد.

 

🔹وی اظهار داشت: آیین اختتامیه دومین دوره پویش ملی «نبض انرژی» با حضور حسن عباس‌زاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، علی ربانی، مدیر بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جمعی از مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه انرژی برگزار شد.

 

🔸محسن اصغرزاده افزود: پویش «نبض انرژی» با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی، جلب مشارکت عمومی در مدیریت مصرف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی برای حل مسائل ملی طراحی و اجرا شد و توانست با استقبال گسترده مردم در سراسر کشور همراه شود.

 

🔹وی با اشاره به نتایج این پویش در سطح ملی تصریح کرد: بر اساس اعلام برگزارکنندگان، بیش از ۱۷۵ هزار اشتراک از سراسر کشور در این پویش مشارکت کردند که نشان‌دهنده استقبال قابل توجه مردم از برنامه‌های فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف انرژی است.

 

🔸رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: در این میان، بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مشترکان استان اصفهان نیز در این پویش ملی مشارکت کردند و با حضور فعال خود، سهم مؤثری در تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی این طرح ایفا کردند.

 

🔹وی خاطرنشان کرد: مشارکت ارزشمند شهروندان اصفهانی در این پویش، علاوه بر نقش‌آفرینی در ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی، زمینه بهره‌مندی آنان از جوایز متعدد این طرح ملی را فراهم ساخت که کسب یکی از سه جایزه شاخص یک میلیارد تومانی کشور توسط آقای پژمان مصطفایی، از مهم‌ترین دستاوردهای آن به شمار می‌رود.

 

🔸محسن اصغرزاده با اشاره به این که پویش نبض انرژی را می توان یکی از موفق ترین پویش ها در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی نام برد افزود: یکی از ابعاد ارزشمند این پویش، توجه به مسئولیت اجتماعی بود؛ به‌گونه‌ای که در آیین پایانی، بخشی از کمک‌های مردمی به سازمان‌های مردم‌نهاد منتخب اختصاص یافت و زمینه آزادی تعدادی از مادران زندانی و همچنین تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند فراهم شد.

 

🔹رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان در پایان ضمن تبریک به آقای پژمان مصطفایی به مناسبت کسب جایزه یک میلیارد تومانی، از تمامی مشترکان استان که با مشارکت مسئولانه خود در این حرکت ملی سهیم بودند قدردانی کرد و گفت: تداوم چنین برنامه‌هایی می‌تواند ضمن نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه انرژی، به حفظ منابع ملی، پایداری تأمین انرژی و تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی در جامعه کمک شایانی کند.

منتشرشده در اقتصادی

خبرنگار، رسانه، رکن چهارم دموکراسی واژه هایی که این روزها هر مسئول در جایگاه سازمانی خود سعی می کند از آن به نفع خودش استفاده کند. اما حقیقت ماجرا چیست؟

به آخر دوره مدیریت شهری که می رسی  قطار افتتاحیه ها سریع تر حرکت می کند و در ایستگاه های مختلف توقف می کند.

دیروز مصادف با 25 خرداد  این قطار، مسافری از تهران داشت  که به تازگی زیاد به نصف جهان می آید،خاطره تلخ حضور قبلی دکتر صالحی امیری وزیر محترم میراث فرهنگی در ذهن خبرنگاران اصفهانی هنوز فراموش نشده است.

وی اینبار آمده بود تا از هتلی در قلب ارگ جهان نما بهره برداری کند. عدم تفهیم و هماهنگی با ماموران حراست هتل که جایگاه خبرنگاران و عکاسان اصفهان برای پوشش این برنامه کجاست؟ برخورد بد و سراسر توهین، نبود جایگاه برای خبرنگاران و عکاسان، نبود سیستم صوتی مناسب برای بهره برداری صحیح از صدای سخنرانان و هزاران مورد دیگر از نقاط ضعف این برنامه بود که مسئولان پس از اعتراض خبرنگاران مثل همیشه با عذرخواهی سعی کردند که آنرا به وادی فراموشی بفرستند.  

ولی باید دید چرا بی حرمتی به جایگاه خبرنگار و عکاسان خبری در اصفهان، مخصوصا در برنامه هایی که شاهد حضور وزراء در اصفهان هستیم، تبدیل به عادتی مزمن شده و مانند یک بیماری خطرناک در حال گسترش در ادارات، سازمان ها، ارگان ها می باشد.

اگر فکری برای این بیماری مزمن نشود، اعضاء حیاتی بدنه رسانه در شهر که همانا خبرنگاران مطالبه گر هستند درگیر آن می شوند و دیگر انگیزه ای برای کار نخواهند داشت و فقط جسم بی روحی از خبر باقی می ماند.    

اگر بخواهیم بدون غرض ورزی به تحلیل مسائل چند هفته اخیر بپردازیم به چند نکته می رسیم که باید برای آن فکری کرد:

* حضور میرزا بنویس ها آفت حضور خبرنگاران مطالبه گر

آنها فقط می نویسند، آن هم زیر باد کولر و در نشست های خبری، از چرایی تاخیر در یک پروژه نمی پرسند، از ابهامات مالی یک پروژه سراغی نمی گیرند، نمی دانند که باید بین مردم بود و سوژه های خبری خود را از بین درد و رنج یا حتی شادی مردم انتخاب کرد، نمی دانند که نماینده افکار عمومی هستند باید حق مردم را مطالبه کنند آنها فقط آمده اند کوچکترین کار یک مدیر که بیشتر مواقع وظیفه سازمانی او می باشد را پوشش خبری دهند و فقط رزومه مدیران روابط عمومی را پربارتر کنند.

*  تعظیم، تعریف و تمجید بی دلیل برخی موسپیدان رسانه از مدیران

در هر صنفی موسپیدان آن بعنوان ظرفیتی برای مطالبه و احقاق حق جوانان آن صنف به شمار می روند، اما تعظیم و تمجید موسپیدان رسانه اصفهان مثل زنجیری بر پای قلم خبرنگاران مطالبه گر است و مانع حرکت این جوانان به سمت تعالی شده است.

*ضعف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در سال های گذشته تنها با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس حتی غیر مرتبط و با داشتن ارتباطات موثر در وزارت خانه تعداد زیادی مجوز پایگاه خبری صادر گردید، که فاقد هر گونه کارآیی در عرصه رسانه هستند و فقط می توان آنها را در پشت میزهای نشست های خبری را دید.

*ضعف مدیران روابط عمومی سازمان ها

روابط عمومی با 20 وظیفه تعریف شده در چارت سازمانی بعنوان قلب تپنده یک ارگان به حساب می آید که متاسفانه به حیات خلوت مدیران کل برای استخدام دوستان و فامیل تبدیل شده و این باعث می شود که به رسالت اصلی خود نپردازند و به مرور زمان آن مجموعه اعتماد افکار عمومی را از دست بدهد.

 

همین 4 دلیل می تواند برای آسیب شناسی اتفاقات این چند ماه اخیر کافی باشد.

اما چه باید کرد؟! این چیزیست که نمی دانم .........

به گزارش آلاچیق خبر،  شکوهی‌مقدم در سخنان خود با اشاره به یک سال حضورش در مجموعه ذوب‌آهن اصفهان و ارتباط مستمر با رسانه‌های استان، از استاندار اصفهان خواست تا بر اساس شناخت خود، مهم‌ترین ویژگی اصحاب رسانه اصفهان را بیان کند.

 

وی با مقایسه فضای رسانه‌ای اصفهان با برخی دیگر از استان‌ها و پایتخت، اظهار داشت: در طول سال‌های فعالیت خود در نقاط مختلف کشور شاهد رفتارهایی بوده‌ام که در آن برخی رسانه‌ها در صورت تأمین نشدن منافع شخصی، از مسیر حرفه‌ای فاصله گرفته و به انتشار مطالب غیرواقعی یا تخریبی روی می‌آوردند؛ اما رسانه‌های اصفهان باوجود برخی مطالبات و انتقادها نسبت به مجموعه ذوب‌آهن، همواره در چارچوب انصاف، حقانیت و اخلاق حرفه‌ای حرکت کرده‌اند.

 

مشاور عالی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: همین رویکرد حرفه‌ای موجب شد تا تلاش کنیم سهم رسانه‌های استان در تعاملات و همکاری‌های این شرکت افزایش یابد و ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی بیش از گذشته در اختیار فعالان رسانه‌ای اصفهان قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر جایگاه رسانه‌ها در مدیریت استان، خطاب به استاندار اصفهان گفت: اصحاب رسانه یکی از ارکان مهم توسعه و مدیریت استان هستند و شایسته است مطالبات و درخواست‌های آنان با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

 

شکوهی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود، پیشنهادی برای حمایت از فعالان رسانه‌ای ارائه کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ استان که منابع مالی قابل توجهی در شبکه بانکی دارند، می‌توانند با تعامل با بانک‌ها زمینه ارائه تسهیلات کم‌بهره به خبرنگاران را فراهم کنند. به گفته وی، مجموعه‌هایی همچون ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه و پتروشیمی‌ها می‌توانند با معرفی تعدادی از فعالان رسانه‌ای، نقش مؤثری در تأمین این حمایت‌ها ایفا کنند.

 

وی همچنین با اشاره به عملکرد استاندار اصفهان، از مدیریت و رویکرد اجرایی وی در اداره امور استان تقدیر کرد و گفت: دکتر جمالی‌نژاد با وجود در اختیار داشتن فرصت‌های مدیریتی در سطح ملی، خدمت در اصفهان را برگزید تا از ظرفیت‌ها و ارتباطات خود در مسیر توسعه استان بهره گیرد.

 

شکوهی‌مقدم خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت مدیرانی که با انگیزه خدمت و توسعه استان مسئولیت می‌پذیرند، نیازمند حمایت و قدردانی است و باید این نگاه و رویکرد را ارج نهاد.

 

به گزارش آلاچیق خبر،  شکوهی‌مقدم در سخنان خود با اشاره به یک سال حضورش در مجموعه ذوب‌آهن اصفهان و ارتباط مستمر با رسانه‌های استان، از استاندار اصفهان خواست تا بر اساس شناخت خود، مهم‌ترین ویژگی اصحاب رسانه اصفهان را بیان کند.

 

وی با مقایسه فضای رسانه‌ای اصفهان با برخی دیگر از استان‌ها و پایتخت، اظهار داشت: در طول سال‌های فعالیت خود در نقاط مختلف کشور شاهد رفتارهایی بوده‌ام که در آن برخی رسانه‌ها در صورت تأمین نشدن منافع شخصی، از مسیر حرفه‌ای فاصله گرفته و به انتشار مطالب غیرواقعی یا تخریبی روی می‌آوردند؛ اما رسانه‌های اصفهان باوجود برخی مطالبات و انتقادها نسبت به مجموعه ذوب‌آهن، همواره در چارچوب انصاف، حقانیت و اخلاق حرفه‌ای حرکت کرده‌اند.

 

مشاور عالی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: همین رویکرد حرفه‌ای موجب شد تا تلاش کنیم سهم رسانه‌های استان در تعاملات و همکاری‌های این شرکت افزایش یابد و ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی بیش از گذشته در اختیار فعالان رسانه‌ای اصفهان قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر جایگاه رسانه‌ها در مدیریت استان، خطاب به استاندار اصفهان گفت: اصحاب رسانه یکی از ارکان مهم توسعه و مدیریت استان هستند و شایسته است مطالبات و درخواست‌های آنان با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

 

شکوهی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود، پیشنهادی برای حمایت از فعالان رسانه‌ای ارائه کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ استان که منابع مالی قابل توجهی در شبکه بانکی دارند، می‌توانند با تعامل با بانک‌ها زمینه ارائه تسهیلات کم‌بهره به خبرنگاران را فراهم کنند. به گفته وی، مجموعه‌هایی همچون ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه و پتروشیمی‌ها می‌توانند با معرفی تعدادی از فعالان رسانه‌ای، نقش مؤثری در تأمین این حمایت‌ها ایفا کنند.

 

وی همچنین با اشاره به عملکرد استاندار اصفهان، از مدیریت و رویکرد اجرایی وی در اداره امور استان تقدیر کرد و گفت: دکتر جمالی‌نژاد با وجود در اختیار داشتن فرصت‌های مدیریتی در سطح ملی، خدمت در اصفهان را برگزید تا از ظرفیت‌ها و ارتباطات خود در مسیر توسعه استان بهره گیرد.

 

شکوهی‌مقدم خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت مدیرانی که با انگیزه خدمت و توسعه استان مسئولیت می‌پذیرند، نیازمند حمایت و قدردانی است و باید این نگاه و رویکرد را ارج نهاد.

 

منتشرشده در اقتصادی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تبیین الگوی تازه اقتصادی در مدیریت مصرف، از رویکرد «تشویق‌محور» به‌جای اقدام‌های تنبیهی خبر داد و گفت: با ورود شرکت‌های «کارور»، صرفه‌جویی در مصرف گاز به کالایی باارزش و قابل معامله در بورس تبدیل شده است که حتی مشترکان جزء خانگی، از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

ابراهیم محسنی هماگرانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا از آغاز اجرای سازوکار تازه برای مدیریت گاز خبر داد و گفت: همراهی مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای عبور از ناترازی انرژی ضروری است.

وی درباره این الگوی اقتصادی افزود: در نظام تعرفه تازه، یک مشترک خانگی در پلکان اول بابت هر مترمکعب گاز فقط ۱۶۷ تومان پرداخت می‌کند؛ اما در صورت همکاری با شرکت‌های کارور و تحقق صرفه‌جویی نسبت به پارسال، «گواهی صرفه‌جویی» صادر می‌شود. این گواهی به مشترک اجازه می‌دهد هر مترمکعب گاز صرفه‌جویی‌شده را در ایام اوج مصرف به قیمت ۱۸ هزار تومان در بورس به فروش برساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: این سازوکار، انگیزه‌ای دوجانبه برای شرکت‌های کارور و مشارکت فعال مردم ایجاد می‌کند. در واقع ما از فضای اخطار و تنبیه فراتر رفته‌ایم و به حوزه‌ای وارد شده‌ایم که مدیریت مصرف برای شهروندان، فعالیت اقتصادی بسیار سودآور و جذابی به شمار می‌آید.

محسنی هماگرانی با تبیین چالش‌های پیش‌رو در مسیر مدیریت مصرف انرژی بیان کرد: در شرایط ناپایدار کنونی، ترسیم چشم‌انداز دقیق، کار دشواری است؛ اما نکته محوری این است که رسیدن به اهداف بهینه‌سازی، وظیفه یک ارگان یا سازمان ویژه نیست.

وی افزود: برای دستیابی به استانداردهای جهانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همه ارکان ازجمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، بخش حمل‌ونقل، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و شرکت ملی گاز ایران باید به‌طور یکپارچه در این مسیر مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، مدیریت انرژی را دارای دو رکن «حاکمیتی» و «فرهنگی» دانست و تصریح کرد: در بخش بالادستی و حاکمیتی اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده است، اما آنچه در زمان بحران می‌تواند راهگشای اصلی باشد، همراهی مردم و نهادینه‌شدن فرهنگ مصرف بهینه در بطن جامعه است.

محسنی هماگرانی با اشاره به حوادث اخیر و هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های انرژی یادآور شد: امسال به دلیل تهاجم دشمن به بخش پالایشگاهی، بخشی از تولید کشور با اختلال روبه‌رو شده است. اگرچه همه ارکان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به‌طور شبانه‌روزی در تلاش هستند تا مردم در بخش خانگی دچار چالش نشوند، اما امسال، سالی استثنایی است.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجادشده، از مردم عزیز درخواست می‌کنیم با مدیریت مصرف، ما را در عبور از این شرایط یاری کنند.

 

 

منتشرشده در اقتصادی

به گزارش آلاچیق خبر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مصطفی نباتی‌نژاد در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه رونمایی از سه کتاب در حوزه معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از همکاران که در سال‌های اخیر در موضوع بودجه موثر عمل کردند، (از جمله انتشار این کتاب‌ها) تقدیر می‌کنم، کارهای انجام شده با ثبات و مستقل بوده است و نظارت راحت تر انجام می‌شود.

وی با اشاره به کتاب « آزمون تبیینی شهرداری اصفهان» افزود: این کتاب نتیجه تلاش همه بخش های مدیریت شهر است و در آن عملکرد مدیریت شهر روایت و تبیین شده است و به نوعی پاسخ به روایت عملکرد مدیریت شهر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: همکاران در شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به علاقه و تخصصی که در کمیسیون‌ها دارند، این بخش ها را مورد مطالعه نقادانه قرار دهند و اگر نکات و زوایایی به ذهن شان رسید، یادآور شوند تا در این مجموعه تبیین شود.

نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه برای انتشار این کتاب ۱۷ هزار نفر ساعت زمان صرف شده است، گفت: شماری از آنهایی که در تدوین کتاب نقش داشتند، نام شان در پایان کتاب اشاره شده است، اما بخشی از حوزه‌های شهری نیز گلایه دارند که نامشان در مجموعه سوالات حتی به عنوان مسئول پاسخگو ذکر نشده است که در اصلاحیه این موارد باید لحاظ شود.

وی با تقدیر از شهرداری اصفهان که جرات و جسارت این کار را داشت که اقدامات خود را از منظر پیامد محور مورد بررسی قرار دهد گفت: شهروند و ارباب رجوع ما کاری ندارد که کدام بخش کار می‌کنیم و چه می‌کنیم، مسئله اساسی در نگاه آنها این است که آیا مشکلش حل می‌شود یا نه، خدمات را از سمت شهرداری دریافت می‌کند یا نه؟

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اینکه می‌توانیم گزارش تجمیعی در هر موضوع، با نگاه پیامد محور ارائه دهیم به نوعی ابتکار و نوآوری در خلق گزارش است.

منتشرشده در اقتصادی
صفحه1 از545

آب و هوا

مزایده املاک مازاد مخابرات

شرکت گاز استان کردستان

شرکت گاز استان کردستان

شرکت گاز استان کردستان

آخرین اخبار
اقتصادی
خرداد 30, 1405
 احسان مشکلانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان با اشاره به جایگاه ویژه کمیته تخصصی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انرژی، از تلاش‌های ...
اقتصادی
خرداد 29, 1405
سردار دکتر منتظرالمهدی در ادامه یادداشت آورده است: بی‌شک، غرض از تحمیل آشوب جنگ به مردم شریف ایران،  تضعیف اراده ملی و آسیب‌زدن به فرهنگ و هویت ...
اقتصادی
خرداد 29, 1405
🔻مهم‌ترین اقدام شرکت در این حوزه، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه متمرکز پساب ذوب‌آهن اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازچرخانی آب در صنعت فولاد کشور است ...

Please publish modules in offcanvas position.