به گزارش آلاچیق خبر/ از دغدغه های مهم مدیریت شهری در سال های گذشته می توان به کاهش آلاینده ها، توسعه حمل و نقل اشاره کرد که این مهم با در دستور کار قرار گرفتن 4 محور اصلی ریلی سازی، برقی سازی، آرام و روان سازی ترافیک و هوشمند سازی می تواند به سرمنزل مقصود برسد.
در هشتاد و نهمین برنامه به احترام مردم اصفهان برگ زرین دیگری در حوزه حمل و نقل رقم خورد 120 ظرفیت جدید شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی به بهره برداری رسید.
در همین مراسم معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان نوید رسیدن ظرفیت جایگاه های شارژ خودرو و پاکرو را تا یک ماه آینده به عدد 140 را داد و عنوان کرد 20 ظرفیت جدیدی که طی ماه آینده به بهره برداری می رسد با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل اضافه می گردد.
ساکت یادآور شد با وجود شرایط خاص کشور جریان خدمت در حوزه حمل و نقل پایدار بوده و متوقف نشده است.
وی گفت تردد شبانه گاهی در شب فقط از سمت خودروهایی که می خواهند خود را مشتاقانه به محل های تجمع برسانند 100 تا 300 هزار خودرو با پلاک یکتا بوده و اگر مدل های دیگر حرکت مثل دوچرخه، انواع موتور و ... را هم به آن اضافه کنیم شاهد یک حضور میلیونی در هر شب خواهیم بود.
معاون شهردار در حوزه حمل و نقل و ترافیک،از اصفهان به عنوان نخستین شهر که جایگاه های خودرو برقی خود را با مدل مشارکتی اجرا کرده نام برد و گفت: همراهی بخش خصوصی و اقتصادی کردن الگوی ساخت این جایگاه ها برای اولین با در کشور در اصفهان اجرا شده است.
سعید ساکت یادآور شد در نظام بودجه ای ماموریت های مختلفی تعریف شده که یکی از آنها سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی در حوزه شارژ خودرو برقی می باشد و در همین راستا تا ابتدای نیمه نخست سال جاری شاهد اضافه شدن 60 ظرفیت جدید به این بخش هستیم.
او به تردد هزار پلاک فعال خودرو برقی شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: باید به توسعه زیرساخت در همین راستا بپردازیم، چرا که علاوه بر ظرفیت شخصی امسال 180 تاکسی برقی در شهر با حمایت شهرداری اصفهان و با تخصیص 5 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای هر تاکسی در حال تردد هست که این نشان از وضعیت فراتر از نیاز ما برای ساخت زیر ساخت لازم را می دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اشاره کرد نخستین ناوگان اتوبوس برقی سال گذشته به بهره برداری رسید و امسال نیز خرید 50 دستگاه اتوبوس برقی در دستور کار است و قصد داریم این عدد را 100 دستگاه برسانیم.
وی یادآور شد فعالیت 15 دستگاه اتوبوس برقی و تردد 180 تاکسی برقی منجر به کاهش 15.5 تن اکسید نیتروژن و کاهش 500 کیلوگرم انواع ذرات مضر است که معادل کاهش 1700 دستگاه خودرو سواری و کاهش تردد 1270 خودرو بر پایه بنزین است.
ساکت گفت در سال جدید سعی داریم اولین الگوی معاینه فنی خودرو برقی را عملیاتی کنیم چرا که با تردد روزانه 300 تا 500 دستگاه خودرو برقی در شهر به این زیر ساخت حیاتی نیاز مبرم پیدا خواهیم کرد،در همین راستا در بودجه ۱۴۰۵ برای هر منطقه ۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت زیر ساخت های لازم تخصیص داده شده است.
ساکت در مورد نحوه نظارت بر جایگاه های شارژ خاطر نشان کرد:یک گروه هشت نفره بر عملکرد این جایگاه ها نظارت دارند، اما سعی داریم که امسال نظارت هوشمند در این جایگاه ها را در دستور کار قرار دهیم.
معاون شهردار در حوزه حمل و نقل از تبدیل شدن نصف جهان به پایلوت تبدیل موتورسیکلت بنزین سوز به برقی خبر داد و گفت: در گام نخست 500 دستگاه موتورسیکلت برقی وارد اصفهان می شود.
وی در آخر این نشست خبر داد به همت مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان نخستین جایگاه شارژ تخصصی اتوبوس در کمتر از 1.5 ماه راه اندازی شده است که این در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.






